תפקידם של האדריכל ומעצב הפנים

כאשר מדובר על תהליך של בנייה ועיצוב בית חדש, אין ספק בכלל שהאדריכל ומעצב הפנים הם דמויות מפתח מרכזיות בתהליך. אם תבחרו לקבל שירות מבעלי המקצוע הללו, תוכלו לזכות בהמון יתרונות וזאת משום שתרומתם לתהליך הבנייה וגם העיצוב היא משמעותית ביותר.
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולהכיר קצת יותר טוב את האדריכל ומעצב הפנים.

האדריכל – מהו תפקידו ומהם היתרונות?

האדריכל הוא בעל מקצוע חשוב שעומד במרכזו של פרויקט הבניה. הוא אחראי על חיבור והתאמת המבנה לתנאי השטח וחוקי הבניה, הוא מספק מענה לדרישות והצרכים של הלקוחות, הוא מתאים את התקציב שיש ללקוח לתהליך וכו'.

למעשה, האדריכל מלווה את הלקוחות מתחילת הפרויקט ועד סופו. במסגרת התהליך, הוא מפתח איתם רעיונות, הוא מנהל את התקציבים, הוא מעריך את הצריכים והתפקידים של המבנה וכמובן הוא מסייע בקבלת החלטות חשובות כמו, מיקום המבנה, איך ישפיע המיקום על הסביבה, איך הוא ישתלב בסביבה, האם הוא מעוצב כמו שצריך וכו'. מעבר לכך, האדריכל גם מסייע ללקוחות במציאת קבלן מתאים לפרויקט, בניהול של משא ומתן מול בעלי מקצוע אחרים שגם יהיו שותפים לפרויקט וכו'. האדריכל גם יגיע לאתר הבניה, יבצע מעקב אחרי תהליך הבניה ויבדוק האם הבניה אכן מתנהלת כמו שצריך מבחינת לוחות הזמנים וגם התקציב וכמו כן הוא יהיה אחראי על הכנת תוכניות ושרטוטים נדרשים.

האדריכל אחראי על תרגום תוכניות העבודה

אחד השירותים החשובים ביותר שהאדריכל מספק ללקוחותיו קשור להכנת תוכניות עבודה. למעשה, בזכות אותן תוכניות, בעלי המקצוע השותפים לפרויקט הבניה, יכולים להוציא אותו לפעול בהצלחה. התוכניות צריכות להיות ברורות וכמו כן בהתאם לתקנות. כמו כן, האדריכל גם מוודא שיש את כל האישורים הנדרשים להתחלת הפרויקט. למעשה, כאשר האדריכל דואג לכל הנושאים שהוזכרו לעיל, הלקוחות יכולים להיות רגועים וסמוכים שהפרויקטים שלהם נמצאים בידיים מקצועיות.

ומה לגבי מעצב הפנים? מהו תפקידו בפרויקט?

איש מקצוע זה יהיה אחראי על עיצוב החלל הפנימי של המבנה. עליו להבין בכל מיני מרכיבים שיש בבית כמו, חיפויים, מטבחים, רהיטים, חומרים, טקסטיל, צבעים, סגנונות עיצוב, תאורה, ריצוף ועוד. לדוגמה, אם נתעכב על הנושא התאורה, בשילוב גופי תאורה מיוחדים יחד עם גופי תאורה שקועים, הוא ישיג אפקטים רצויים ללקוחות הן מבחינה פרקטית והן מבחינת עיצובית. עוד במסגרת תפקידו, יהיה עליו גם לבצע מדידות ובדיקות, לבחור חומרים מתאימים, לפתח עיצובים וכמו כן לקבוע לוחות זמנים. מלבד זאת, יש לו את היכולת לראות את הפוטנציאל שיש בכל מבנה והוא זה שיכול להפוך את הבית למקום שנעים להיות בו וזאת תוך התחשבות בצרכים ובטעם של הלקוחות.

לבחור בבעלי מקצוע מתאימים

ההמלצה היא לבחור במשרדים שמתמחים גם בעיצוב פנים וגם באדריכלות. כך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו מענה מלא עבור הפרויקט שלכם. שימו לב האם יש המלצות על המשרד, מהו הדירוג שלו והאם יש כימיה ביניכם ובין בעלי המקצוע. אין ספק שיש חשיבות גדולה לבחירת בעלי מקצוע שיהיו עם ראש פתוח והכי חשוב שיבינו את הלקוחות ויעניקו להם יחס אישי וטוב.

/ 5.

מאמרים נוספים