תכנון ועיצוב משרדים בהתאם לסוג הארגון

כאשר מתחילים לתכנן את עיצוב המשרדים החדשים צריכים להילקח בחשבון פרמטרים שונים על מנת שתכנון המשרדים והעיצוב יהיו תואמים את אופי המשרדים, לדוגמא – האם מדובר במשרד פרסום? האם מדובר במשרד עורכי דין? או שאולי בכלל מדובר על אגף שירות של חברה מסוימת. לאחר זיהוי ואבחון אופי הארגון זה הזמן להתחיל להתאים את סגנון המשרדים מבחינת גודל המשרדים שייבנו, רהיטים, פינות ישיבה, גופי תאורה ועוד.

תכנון משרדי חברת SKYLINE

סוף מעשה במחשבת תחילה

כשניגשים למלאכת תכנון משרדים וקובעים מה יהיה סגנונו, עורכים רשימה של דרישותיו העיקריות של הלקוח ועל מה הוא לא מוכן להתפשר בשום אופן. לאחר מכן מתחילים לתכנן את דלפק הקבלה, חדר ישיבות אולי כיתות לימוד ובכלל מספר המשרדים שיהיו ואת גודלם בהתאם לכמות האנשים שיישבו בכל משרד.

בכל משרד שמתוכנן צריך להביא בחשבון את הרהיטים, את המכשור המשרדי כמו מחשבים ומסכים, את התאורה שתהיה במשרד, את גוון הקירות, גוון הרצפה, האם היא תהיה שטיח מקיר לקיר או פרקט או שיש ועוד.

הפרטים הקטנים – חשבו על כל הנתונים

יש משפט שאומר "אלוהי הדברים הקטנים" ואכן זה נכון, לאורך כל התכנון והעיצוב של המשרדים החדשים חייבים לתת את תשומת לב מרבית לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול שכן מדובר על חללים/משרדים שבהם יישבו אנשים, עובדים לאורך שעות רבות בכל יום וזה כבר ידוע שכדי לקבל עובדים מסורים, פרודוקטיביים ובעלי מוטיבציה, חשוב שיהיה להם נוח לאורך שעות העבודה הרבות שהם מבלים במשרד מידי יום.

כמו כן יעילות העובד טמון בנוחות ובניגשות שלו לדברים שהוא משתמש בהם באופן יום יומי, למשל מיקום נכון של שולחן המחשב – כדי שלא יהיה סנוור מחלון ממול או לחלופין, התקנה של וילון הצללה מתאים באם יש צורך. בדרך כלל בכל ארגון יש מחלקות וכדי שיהיה רצף אחיד, חשוב למקם את משרדי מחלקה אחד אחרי השני, שוב כדי לקבל את הנוחות המרבית.

בנוגע לרהיטים, הם חייבים להיות מתאימים גם לסגנון וגם לאדם שיישב במשרד. יש צורך באבחון מי יישב במשרד, מנהל? נותני שירות? אנשי מעבדה? לפי דוגמאות אלו אפשר להבין שכל עובד זקוק לכיסא אחר או עיצוב וסגנון רהיטים אחר. כמו כן גם מקומות אחסון נוספים כמו מגירות וארוניות נוספות צריך להביא בחשבון באם עולה הצורך. גם תאורה היא דבר שמשפיע מאוד על העובד במשרד שרוב שעות היום נמצא במשרד, חייבת להיות האפשרות שהתאורה לא תהיה לבנה וגם לא צהובה מידי וצריך לשלב כיד שלא לגרום לתחושת נמנום במהלך היום.

אז מה עושים? האם כדאי לעצב בעצמנו?

כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר מומלץ לפנות לאנשי מקצוע בתחום עיצוב משרדים שיש להם ניסיון רב בארגונים שונים ומגוונים. במשרד שירי פרץ אדריכלים ניתן לקבל את הייעוץ הנכון ביותר מתוך ניסון רב שנים בעיצוב ותכנון אדריכלי. שימו לב להבנה של הארגון בכל תכנון העבודה שלהם וכיצד הם משלבים עיצוב עם פרקטיות יום יומית

לסיכום – על מה כדאי לשים דגש בדרישות העיצוב

אחרי שבחרתם את המעצב שלכם דרשו ממנו לשים דגש על הדברים הבאים (רובנו לוקחים אותם כמובן מאילו). דרשו שהתאורה תהיה תאומת את תקן כמות האור במשרד, דרשו שתהיה הנגשה לבעלי מוגבלויות וכמובן ודאו לקבל הדמיה של המשרד בטרם מתחילים את השיפוץ אתם תהיו מופתעים מכמות השאלות שיהיו לכם אחרי צפיה בהדמיית המשרד החדש.

בהצלחה

/ 5.

מאמרים נוספים