ההבדלים בין אדריכלות בתים פרטיים למבני ציבור

אדריכלות היא מילה נוספת לאומנות הבנייה. היא תחום מקצועי אשר מתמקד בתכנונם ועיצובם של מבנים וחללים בהתאם לסוגו ואופיו של המבנה או החלל המיועד. המקצוע הנ"ל מתחלק לכמה סוגים בפני עצמו. הוא כולל בתוכו אדריכלות נוף, אדריכלות של גורדי שחקים, אדריכלות של מבני ציבור, אדריכלות של מבני מגורים עם הרבה או מעט קומות וגם אדריכלות של בתים פרטיים. היום אנחנו נדבר על ההבדלים בין אדריכלות מבני ציבור לאדריכלות בתים פרטיים. יש לכם למה להמשיך לקרוא. 

מהו תכנון אדריכלי ומהו תכנון מבני ציבור?

תכנון אדריכלי נעשה בכל פרויקט אשר מצריך שינוי מסוים במבנה עצמו. זה יכול להיות הוספה של חדר או שיפוץ כולל של כל המבנה. בכל מקרה שכזה, כדאי להיעזר באדריכל. יש פעמים בהם תוכלו להסתפק במעצב פנים או אפילו בהנדסאי אדריכלות, אך לאדריכל יש יותר סמכויות והוא יכול להיות יותר יעיל עבור מה שאתם צריכים. תכנון מבני ציבור נעשה כאשר צריך לתכנן ולעצב את כל הסוגים האפשריים של המבנים הציבוריים והשטחים המסחריים, כמו למשל, שכונות מגורים, מלונות, קניונים, מתחמי מסחר, מבני תעשייה, מרכזים לוגיסטיים, מוסדות ציבור ועוד הרבה סוגים אחרים של מבנים.

מה ההבדלים בין תכנון אדריכלי של מבנים ציבוריים לבין אדריכלות של בתים פרטיים?

אז כמו שכבר אמרנו, תכנון אדריכלי נעשה בכל המקרים בהם צריך לעשות שינוי כלשהו במבנה. ההבדל העיקרי בין מבנים ציבוריים לבתים פרטיים הוא מה ההיקף של התכנון אשר נדרש לכל תחום אדריכלי. ההיקף של תכנון האדריכלות מתבצע על העובדה שצריך להנגיש את החלל הציבורי לכמות גדולה של אנשים. את הבית הפרטי מתכננים לפי כמות של אנשים שידועה כבר מראש. נוסף על כך, האדריכלות בשני המקרים שונה בתקנות שחלות על כל אחד. גם הכמות של האנשים המעורבים בפרויקט, הן באופן ישיר והן באופן עקיף, שונה בין שני סוגי האדריכלות. בתכנון של אדריכלות מבני ציבור, התכנון יתבצע מול מספר רב של אנשי מקצוע. בתכנון של בתים פרטיים, ההתנהלות תעשה בעיקר בין המשרד של האדריכלים לבין הלקוח הפרטי עצמו אשר מעוניין בסך הכל לבנות את הבית שלו. כך או כך, ההליך של התכנון מיושם באמצעות משרד האדריכלות שהוא יהיה בעל ידע והרבה מאוד ניסיון מעשי בתחום האדריכלות שצריך. זה יכול להיות משרד אדריכלות אשר תחום ההתמחות שלו הוא הליכי תכנון ועיצובם של מבני הציבור, וזה יכול משרד אדריכלות שמתמחה בתכנון של הליכי בניה לבתים פרטיים. את משרד האדריכלות צריך לבחור לפי מה שהפרויקט צריך, לפי המיקום הגיאוגרפי שלו, גודלו, שיהיה אמון על האפיון המקדים של מה שהמבנה צריך, מה הם הסוגים השונים של המערכות העתידות שיהיו במבנה, מה תהיה נוחות השימוש במתקנים שלו ועוד.

האם צריך מעצב פנים לתכנון אדריכלי?

תכנון אדריכלי יבוצע בדרך כלל על ידי אדריכל מוסמך. מעצב פנים לא יתעסק לעולם בגוף של המבנה. אבל האופן בו הוא מעוניין לעצב את חלל הבית עשוי להשפיע גם על התכנון האדריכלי. לכן, בדרך כלל האדריכל יצור קשר עם מעצב הפנים כך שהתוכנית האדריכלית תהיה מסונכרנת איתו.

מהם השלבים בתכנון אדריכלי?

כשמדברים על משהו מסודר כמו תכנון אדריכלי, חייבים לבצע אותו בשלבים מסודרים לפי תוכנית מסודרת. בשלב הראשון צריך לבדוק את השטחה שעליו ייבנה המבנה, למדוד אותו, לראות מה כבר קיים בשטח ולהבין מה עוד צריך ומותר לעשות. בשלב השני עליכם להבין מה אתם צריכים. בשלב האחרון בונים את התוכנית האדריכלית. לאחר שהאדריכל הבין את השטח, מה הרצונות והדרישות שלכם וכמובן מהו התקציב, הוא יכול להתחיל לגבש את התוכנית.

/ 5.

מאמרים נוספים