ההבדלים בין אדריכלות מבני ציבור לאדריכלות בתים פרטיים

מבנים ציבוריים ובתים פרטיים נבנים לרוב מתוך מחשבה על מטרות שונות. מבני ציבור בנויים בדרך כלל כדי לשרת צורך ספציפי כמו ספרייה, בית ספר או בית חולים. בתים פרטיים נבנים בדרך כלל רק למטרת מגורים של בעל הבית. להבדיל מבתים פרטיים, מבני ציבור צריכים להיות מתוכננים מתוך מחשבה על מטרות רבות. הסיבה לכך היא שהם משרתים יותר מצורך אחד. לדוגמה, בתי ספר ציבוריים צריכים להיות מתוכננים כך שיוכלו לספק מסגרת הולמת למטרת לימוד וכן לספק לתלמידים אזור בו יוכלו לשחק לאחר השיעור.

מהו תכנון אדריכלי

תכנון אדריכלי הינו למעשה תמהיל של אמנות ומדע מדויק הכרוכים יחדיו בעיצוב של מבנים פיזיים במרחב. אדריכלים אחראים על כל ההיבטים של תכנון הבניין, החל מחיצוניות המבנה והפנים שלו, ועד לקביעה באילו חומרים יעשה שימוש על מנת לבנותו. תהליך התכנון האדריכלי הוא תהליך מורכב שמתחיל בסדרת סקיצות או שרטוטים שמבצע האדריכל. שרטוטים אלו מספקים מושג כללי על הנראות העתידית של הבניין ועל האופן בו הוא יתפקד עם השלמתו. לאחר שלב השרטוט האדריכל מציג את הסקיצות ללקוחות המספקים משוב על מה שהם אוהבים או לא אוהבים בעיצובים. לבסוף, האדריכל סוקר הערות אלו ומתחיל בתוכניות סופיות לבנייה.

תכנון אדריכלי של מבנים ציבוריים

אדריכלים שתחום התמחותם הינו תכנון של מבני ציבור ומסחר מתעסקים בין השאר בתכנון של מבנים מסחריים, תכנון עירוני וכן תכנון אשר נועד למטרת שימור מבנים. אדריכלות של מבנים ציבוריים היא למעשה הגדרה כללית עבור סך הפעולות הדרושות לשם תכנון מבני ציבור ומסחר. אלו כוללים למשל:

  • בתי מלון
  • מתחמים מסחריים
  • קניונים ומרכזי קניות
  • מרכזים לוגיסטיים
  • מבני תעשייה
  • מוסדות ציבוריים
  • מבני מוזיאון
  • מבנים של בנקים
  • מבני משרדים

תכנון אדריכלי של בתים פרטיים

אדריכלות של בתים פרטיים עוסקת בתכנונם של מבנים אשר נועדו למטרת מגורים של אנשים פרטיים לרבות, קוטג'ים ווילות. סוג אדריכלות זה מבוצע על מנת לספק מענה לצרכי המגורים היומיומיים של הדיירים. תהליך התכנון בהקשר זה נוגע בין השאר לתנאי השטח והיקף השטח בו יבנה בעתיד הבית הפרטי.

מהו ההבדל העיקרי בין אדריכלות מבני ציבור לבין אדריכלות בתים פרטיים?

ניתן לומר כי ההבדל העיקרי בין אדריכלות מבני ציבור לאדריכלות בתים פרטיים טמון במטרה הסופית של התכנון האדריכלי. ישנם הבדלים מהותיים בין עקרונות התכנון האדריכלי המיועד למטרת הקמת בתים פרטיים ומבני ציבור. ההבדלים הללו מתבטאים בין השאר באופן בו מתוכננים מפתחי הכניסה, המרחב הפנימי, התשתיות ועוד. הבדל חשוב נוסף טמון בעיצוב המבנה. בעוד שבתכנון פרויקטים מסחריים מושם דגש על תהליכי עיצוב החלל, בבתים פרטיים מושם דגש גם על עיצוב פנים.

משרד אדריכלים מומלץ עבור תכנון בתים פרטיים ומבני ציבור

במידה ואתם מחפשים משרד אדריכלים מומלץ עבור תכנון בתים פרטיים ומבני ציבור, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, אל המשרד של שירי פרץ אדריכלים. אנו מזמינים אתכם לצפות בעמוד הפרויקטים שלנו ולהתרשם מהעבודות האדריכליות שביצענו לאחרונה. בין היתר עסקנו בתכנון של בתי קולנוע, מבני ציבור, משרדים, מוסדות חינוך, בנייני מגורים ועוד. למשרדנו ניסיון של למעלה מעשרים שנה בתחום של תכנון אדריכלי עבור מבני ציבור וכן עבור בתים פרטיים. במשרד מועסקים שבעה אדריכלים מנוסים, מקצועיים ועתירי ניסיון אשר ישמחו לעמוד לרשותכם. פנו אלינו עוד היום ונשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי ברמה גבוהה עבור הפרויקט שלכם.

/ 5.

מאמרים נוספים