שיקולים הקשורים לתכנון בית פרטי – מה מומלץ לקחת בחשבון למה?

במידה ואתם עומדים לבנות בית פרטי בקרוב, תוכלו לבנות אותו על פי תבנית שהוצעה לכם על ידי הקבלן או שתוכלו לצור עיצוב חדש ומעניין. ריכזנו עבורכם מספר שאלות, שמומלץ שתשאלו את עצמכם וזאת על מנת שתוכלו לתכנן את הבית בצורה הנכונה והאידיאלית ביותר עבורכם.

שאלה מס' 1 – כמה מפלסים תרצו שיהיו בבית שלכם?

השטח שלכם כולל את המבנה ואת שטחי החוץ. חשבו מהו השטח הדרוש לכם במבנה עצמו ואיך תרצו לחלק אותו. האם תהיו מעוניינים לבנות שלושה, ארבעה או אפילו חמישה חדרי שינה? בהתאם לכמות השטח הבנוי, תוכלו להחליט על החלוקה למפלסים. כמו כן, קחו בחשבון שיש המון תכניות של בתים שלפיהן הסלון וחדר האוכל ממוקמים בקומה הראשונה וחדרי השינה ממוקמים בקומה העליונה. מנגד, יש גם כאלה שמעדיפים שכל החדרים יהיו מרוכזים בקומה אחת.

שאלה מס' 2 – איזה נוף ישתקף מהחצר האחורית?

בדקו בעצמכם איזה נוף משתקף כאשר אתם מביטים סביב. כך תוכלו להשפיע על מיקום החצר האחורית ולבחור את הצד אליו היא תפנה. לדוגמה, אם יש נוף של אגם או ים או אפילו מרחבים ירוקים, הרי שתעדיפו שהחצר תפנה לכיוון שלהם. כמו כן, תוכלו להשלים את החוויה על ידי יצירה של מתחם ישיבה מפנק. מנגד, תוכלו גם לראות מה השכנים המתגוררים שלכם עשו מבחינת מיקום קדמת הבית והחצר ולבצע אותו הדבר.

שאלה מס' 3 – לאיזה כיוון תרצו שהסלון יפנה?

ניתן למקם את הסולם מול דלת הכניסה או שאולי להשתמש בו כדרך יציאה לגינה האחורית שלכם. גם כאן, מומלץ להקדיש מחשבה ולבדוק לאיזה כיוון הכי כדאי שהסלון יפנה.

שאלה מס' 4 – האם כדאי לתכנן יחידת הורים מפנקת?

אם יש באפשרותכם, מומלץ מאוד שתהיה יחידת הורים שתכלול גם חדר אמבטיה מרווח ומעוצב עם כיור אמבטיה עם משטח שיש או עץ מלא, מקלחון או אמבטיה מפוארת (על פי בחירתכם) וכמובן ארון אחסון. מדובר על יחידה שהיא גדולה משמעותית מחדרי השינה שיש בבית. היא תשמש את ההורים והיא יכולה להיות ממוקמת בקומה העליונה או אפילו בקומה הראשונה של הבית. נצלו היטב את שטח היחידה והוסיפו גם חדר ארונות. כך תוכלו לאחסן כמות גדולה של בגדים ונעליים.

שאלה מס' 5 – האם תרצו שהבית יכלול גם מרתף?

קחו בחשבון שאם תתכננו גם קומת מרתף, הרי שתגדילו את הוצאות הבנייה. אם החלטתם לעשות זאת, תוכלו להפוך את המרתף לחדר נוסף בבית. אפשר להוסיף לקירות חיפוי וגם לעצב את החדר או שתוכלו פשוט להשאיר אותו ללא עיצוב ולהשתמש בו כמתחם אחסון.

/ 5.

מאמרים נוספים