דגשים חשובים בעת בחירת אדריכל

אדריכל הוא איש מקצוע שעיקר תפקידו הוא לגבש פתרון בנייה מושלם וכל זאת בהתאם לצרכים והרצונות של הלקוח. זה יכול להיות לקוח פרטי וגם לקוח עסקי. שירותו של האדריכל נדרש במגוון מקרים בהם, בנייה של בית מגורים חדש, שיפוץ של בית ישן, תוספות בנייה, בנייה של מבנים ציבורים ומסחריים, בנייה של בנייני מגורים ועוד.

בשוק יש היצע רחב של אנשי מקצוע שהינם אדריכלים ועל כן, לא תמיד ברור ללקוח מהי הבחירה הכי טובה עבורו ואיזה אדריכל הוא מומלץ ומתאים לפרויקט.

על כן, נשמח לשתף אתכם במספר דגשים שיעזרו לכם בבחירת האדריכל המתאים.

דגש מס' 1 – לבחור באדריכל מוסמך

מומלץ לשכור את שירותיו של אדריכל שיש לו תואר בלימודי אדריכלות והוא רשום כחוק בפנקס המהנדסים והאדריכלים. כך הוא יוכל להתמודד בהצלחה עם כל פרויקט. אגב, במידה ומדובר על אדריכל שלא סיים את הלימודים שלו בארץ אלא בחו"ל, אז עוד יותר חשוב לבדוק לעומק האם יש לו ידע מקצועי נדרש לשם ביצוע העבודה.

דגש מס' 2 – ניסיון מקצועי

בתחום האדריכלות, ממש כמו בתחומים אחרים, הניסיון המקצועי הוא חשוב מאוד. לדוגמה, אדריכל שיש לו ניסיון בפרויקטים בסדרי גודל משמעותיים כמו פרויקט מתחם האלף בראשון לציון, יוכל להתמודד עם כל פרויקט גדול אחר בהצלחה יתרה וזאת בהשוואה לאדריכל "טרי" שלא יצא לו להתעסק עם פרויקטים משמעותיים.

דגש מס' 3 – מקצועיות וגם מקצוענות

אדריכל שיש לו ניסיון, יכול לתמחר את השירותים שלו ולהגיש ללקוח הפרטי או העסקי הצעת מחיר מסודרת ומוגמרת וזאת עוד לפני שהתחילו העבודות בפועל. אם נתקלתם באדריכל שמהסס למסור לכם הצעת מחיר מכל מיני סיבות שונות ולא הגיוניות, אז עדיף שלא לשכור את שירותיו. אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בוחרים באדריכל שמפגין מקצוענות וגם מקצועיות ושמספק לכם את כל המידע עוד לפני שהתחילו העבודות.

דגש מס' 4 – המלצות, המלצות ועוד המלצות

אל תוותרו על המלצות. מומלץ לשאול חברים ומכרים האם הם מכירים אדריכל מומלץ. מלבד זאת, במידה ומדובר על משרד אדריכלים, אפשר לקרוא עליו המלצות באינטרנט וכמו כן אפשר לבדוק את הדירוג שלו. כך תהיו בטוחים שאתם בוחרים אדריכל לא רק על סמך הניסיון והידע המקצועי שלו, אלא גם על סמך המלצות שיכולות להעיד על איכות השירות שלו ועל הליווי מתחילת הפרויקט ועד סופו.

דגש מס' 5 – מחיר

מדובר כאן על סוגיה לא פשוטה בכלל. כלקוחות, אנחנו רוצים להשיג את המחיר הנמוך ביותר. כמובן גם פה יש לזכור שאדריכל מקצועי שיש לו מוניטין ודירוג גבוה לרוב יגבה יותר כסף על ביצוע העבודות וזאת בהשוואה לאדריכל שיש לו ניסיון מועט בתחום. הפתרון הכי אידיאלי עבור המצב הזה הוא לבצע השוואת מחירים. יש לקחת מספר הצעות מחיר ממספר אדריכלים שונים, לשקלל את שאר המאפיינים ובהתאם לכך לבדוק מה לעשות. אל תתפתו לבחור בהצעה הזולה ביותר, שכן ברוב המקרים הזול עולה ביוקר.

/ 5.

מאמרים נוספים