כיצד מבוצע תהליך תכנון ועיצוב משרדים?

כשמדובר בתהליך של עיצוב המשרד, יש כאלה שיעדיפו לפנות לאיש מקצוע מנוסה בתחום התכנון והעיצוב, ובצדק. הסיבה העיקרית לכך היא שאיש מקצוע ידע למקסם את היתרונות של השטח הקיים במשרד שלכם, וליצור סביבת עבודה מנוצלת היטב ונוחה במיוחד לעבודה. זה הוא דבר חשוב במיוחד, מהסיבה שאם תתכננו את המשרד בצורה לא נכונה, יכול להיות שתגיעו למצב שהמשרד צפוף מידי, עמוס מידי, ולא נוח לעבודה, וזה בוודאות ישפיע על תפוקת העבודה שלכם ושל העובדים שלכם. אז כדי להימנע ממצב כזה, אנו תמיד ממליצים לפנות לאיש מקצוע מנוסה בתחום, שיעזור לכם לתכנן סביבת עבודה נוחה שתשרת אתכם לאורך שנים.

בחינת השטח הקיים

לפני שאנו מתחילים חשוב קודם כל להגיע אל הנכס הקיים, הלא הוא השטח שבו יתוכנן המשרד שלכם. חשוב מאוד שאיש המקצוע יסתכל ויבחן את כל האלמנטים השונים בחלל עצמו, שכן כל אחד מהם הולך להשפיע באופן ישיר על התכנון של המשרד שלכם. חשוב לשים לב לצורת החלל, חומרי הגלם הקיימים, נקודות החשמל הקיימות, חדרים במידה ויש, עמודי תווך שלא ניתן להרוס במידה וקיימים ועוד.

לאחר שכל האלמנטים החשובים גלויים לעין, זה הזמן למדוד את השטח ולהתחיל לבנות תכנית מסודרת בה אנחנו נחליט יחד איפה יבנו חדרים, איפה יונחו מחיצות, האם יש קירות שצריך להרוס או לבנות, איך נחלק את האזורים במשרד ועוד. כל אלה במטרה להכין את השטח, תרתי משמע, לשלבים הבאים.

תכנון נקודות חשמל ותאורה

אחד הדברים הכי חשובים בתכנון משרד, הוא לחשוב כבר מראש איפה יונחו עמדות העבודה שלכם ואיפה בכללי תצטרכו את נקודות החשמל שלכם. זה הוא דבר ידוע שבמשרד עובדים עבודה שוטפת עם מוצרי חשמל שונים, כמו מחשבים ומדפסות ולכן חשוב שנקודות החשמל הללו יתוכננו בצורה נוחה ומתאימה, כדי לענות על צרכי העבודה שלכם.

בנוסף, עניין לא פחות חשוב הוא נושא התאורה במשרד, במיוחד אם אתם מעוניינים במשרד בעיצוב חדשני, עם גופי תאורה נתלים מהקיר ולא תאורה משרדית רגילה שמתפרסת על כל הקירות במשרד, חשוב שתדעו איפה יהיה חדר הישיבות, המשרדים ועוד, כדי לדעת בדיוק איפה למקם את גופי התאורה, שיעבדו בצורה נכונה, נוחה ומרשימה.

בחירה ומיקום של ריהוט

בחירת ריהוט הוא אינו דבר של מה בכך, ותרצו להשקיע בריהוט שגם נראה טוב וגם נוח לעבודה ממושכת במשרד. חשוב להבין שהעובדים שלכם ואתם מבלים המון שעות בישיבה ממושכת מול מסך המחשב, ולכן כדאי שתבחנו טוב מספר סוגים של כסאות משרדיים לפני שתבחרו את המתאים עבורכם.

בנוסף עמדות העבודה השונות צריכות להיבחר כבר בשלב ההתחלתי, כדי שאיש המקצוע ידע למקם אותם בצורה נכונה, נוחה ואסתטית במשרד. מאוד חשוב שתעבירו את סוג הריהוט הנבחר אל איש המקצוע, מבחינת מידות ותצורה כדי שידע לשלב אותם נכון. אל תשכחו שיש המון סוגי ריהוט שבוחרים למשרד, ולא מדובר רק בעמדות עבודה, יש לתכנן גם את חדר ההמתנה של הלקוחות, שמכיל ספה ושולחנות קפה, וגם את המטבח שמכיל פינת אוכל וכיסאות.

עיצוב שישתלב עם מיתוג העסק

עוד דבר חשוב בתהליך הזה, הוא הנראות של העסק שלכם. בסופו של דבר האנרגיה שמתקבלת כשנכנסים לעסק, מצויה ברובה בעיצוב שלו. אם יש לכם מיתוג קיים לעסק, כדאי שתציגו אותו בפני איש המקצוע שמתכנן את המשרד בעבורכם, כך הוא ידע לעשות שימוש במיתוג בצורה שהעיצוב בעסק ישתלב איתו. זה יכול להיות בצורה של אותה פלטת צבעים, שימושים בצורות מסוימות או סמלים שמושתתים בעסק שלכם, שימוש בקונספט מתאים או חופף ועוד.

תכנון אזורים משותפים

מעבר לחלל העבודה שלכם, יש עוד כמה אזורים משותפים במשרד כמו המטבח, השירותים וחדר ההמתנה של הלקוחות, ולכן מאוד חשוב שתדעו לתכנן גם את אלה בצורה נוחה ומתאימה. תכנון לא נכון של חדר המתנה, יכול ליצור הרגשה לא טובה אצל הלקוחות שלכם, ובזמן שהם יושבים וממתינים לפגישה, אתם רוצים שהם ירגישו בנוח ויכנסו לפגישה איתכם בתחושה חיובית, שכן זה בוודאות ישפיע על העסק שלכם. אותו הדבר לגבי המטבח, יצירת חלל משותף נוח שמשרת את העובדים בצורה נכונה ונוחה, ישפיע ישירות על התפוקה של העובדים בעסק שלכם.

/ 5.

מאמרים נוספים