טיפים להתחלת תהליך בניית מבנה עם אדריכל

קודם כל, מיהו האדריכל? למעשה אדריכל פועל בין המהנדסים לבין הלקוחות מה זה אומר? למעשה הוא דואג לחיבור בין הציפיות של הדיירים לבין הדרך בה הוא יוכל להעביר את התוכנית למהנדסים כך שתראה הגיונית וברת ביצוע. תכנון מבנה כולל בתוכו הרבה אלמנטים כמו עיצוב הגינות והשבילים, חניונים, לובי הבניין ועוד. אך בנוסף לתכנוני המבנה, אדריכל צריך למצוא פתרונות במידה והוא רואה שיש פערים בין ציפיות הלקוחות לבין היכולת לבצע זאת במציאות ולהציע חלופות. האדריכל צריך להיות מקצועי, בעל ניסיון ודמיון על מנת שיוכל לבצע זאת בהצלחה רבה. בעבר, אדריכל היה עושה גם את עבודת המהנדסים ובעצם מתכנן ובונה את הבניין לבדו. אך כיום, אדריכלים אחראים לרוב על הצדע התכנוני ואפילו רק בנישות מסוימות כמו תכנון משרדי יוקרה, בנייני יוקרה, קניונים או תכנון בית פרטי.

על מה שם דגש אדריכל בעת עיצוב בניין חדש?

תכנית של מבנה חדש דורשת מהאדריכל לבצע חיבור בין ציפיות הלקוח, תנאי הסביבה לביצוע המשימה ותכנון של תשתיות המבנה הכוללת חיבור למים, חשמל וגז. לאחר שהאדריכל בנה תכנית לפי תנאי הסביבה המוגבלים (במידה ויש) ובהתחשבות של הלקוח, (במידה ויש דרישות ספציפיות וכדומה) הוא עובר לשלב של יצירת התכנית. לאחר יצירת התכנית, התכנית צריכה לקבל את האישורים הנדרשים על מנת להתחיל בתהליך שזהו תפקידו של האדריכל לקבל את היתר הבניה. השלב האחרון של האדריכל, הוא לפקח על תהליך הבנייה ולוודא שהוא מתנהל כפי שתכנן.

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

למרות שאלו תפקידים שונים, חברות רבות מציעות את התפקיד כאחד. אך בפועל, שתדעו שתפקידו של מעצב הפנים הוא לעצב את הדירה ואין ברשותו היכולת לאשר היתר כמו האדריכל וזהו ההבדל המהותי ביותר בין אדריכל למעצב פנים. במקרה של עיצוב תכנון בניין, מומלץ לקחת חברה שעושה את שני התפקידים ביחד ולא בנפרד, כך תמנעו מקשיי תקשורת בתכנון המבנה. ברמה ההשכלתית, מעצב פנים יכול להיות אדם שלמד לימודי תעודה או תואר ראשון. לעומת זאת אדריכל הוא אדם שלמד 5 שנים הכוללים בתוכם הנדסת בניין ועוד. לא כך הדבר בבניין ישן שמעונין לעבור שיפוץ, במקרה כזה, ניתן לקחת שירות עיצוב פנים בלבד.

איך מתחילים תהליך בנייה עם אדריכל?

אז כמו שהבנו, לא ניתן לקבל שירות ממעצב פנים בעת בניית מבנה חדש. איך בורחים אדריכל מומלץ? בקשו תיק עבודות מהאדריכל. לכל אדריכל ישנו תיק עבודות ולרוב מוצג גם באתר אינטרנט שכל מה שתצטרכו הוא להשיג את הכתבות. חפשו המלצות ואפילו לשקול לראות אותו באמצע פעולה ותכנון מבנה אחר, כך שתוכלו להבין את רמת המקצועיות שלו יותר לעומק.

איך ממשיכים לשמור על הבניין לאחר הבנייה?

אז ברכות, עברתם לגור במשכנכם החדש, מה עכשיו? איך שומרים על כל היופי הזה? במידה ואתם בניין קטן וצנוע בעל 5 קומות, סביר להניח שוועד הבית יוכל לעמוד באחריות של שמירת הבניין. אבל במבנים גדולים רבי קומות, בהם יש הרבה מערכות של מים, חשמל, גז, חניון תת קרקעי, מעליות, גינות וחברת ניקיון שצריך לנהל ולפקח, הדבר נעשה לפעמים עד בלתי אפשרי ודורש המון זמן מועד הבית. מומלץ לפנות לחברת ניהול ואחזקה שתבצע זאת עבורכם ותסיר מעליכם את האחריות וניהל המשימות השוטפות בבניין.

/ 5.

מאמרים נוספים