אדריכל בנייה קלה – מה זה ומהם היתרונות?

במידה ואתם מתכננים בקרוב פרויקט של בנייה, אנו ממליצים לכם לקרוא קצת יותר על בנייה קלה. מדובר על בנייה שהינה שונה לחלוטין מהבנייה המסורתית שאנו מכירים. היא כבר קיימת מעל ארבע עשורים ואצלנו בישראל, היא החלה לתפוס תאוצה רק בשנים האחרונות.

מה המאפיינים של הבנייה הקלה?

יש שלושה מאפיינים מרכזיים ובולטים בהם, שימוש בחומרי גלם קלי משקל (הכוונה היא עד 50 קילוגרמים למטר), שימוש בפלדה או אלומיניום ליצירת השלד (מה שאפשר גמישות רבה) ומהירות העבודה (נעשה שימוש בחומרים שיש להם משקל נמוך יחסית ועל כן נדרש מהפועלים להפעיל פחות מאמץ פיזי ולכן ניתן להשלים את פרויקט הבנייה תוך זמן קצר).

חשיבתו של האדריכל בפרויקט בנייה

אין ספק שלא חשוב באיזה פרויקט בנייה מדובר, לאדריכל יש תפקיד חשוב מאוד לאורך כל התהליך. במסגרת עבודתו הוא אחראי על תכנון המבנה, כך שזה יתאים לצרכים של הלקוח וכמו כן שהלקוח יוכל להנות ממנו לאורך זמן רב.

כיצד בוחרים את האדריכל המתאים?

ישנם מספר פרמטרים וחשוב להתמקד בכל אחד מהם, כאשר נדרשים לבחור אדריכל והם:

-מקצועיות – אין ספק שזהו הפרמטר החשוב ביותר, כאשר בוחרים כל בעל מקצוע. אנו נרצה להיות בטוחים שהאדריכל שאנחנו בוחרים יכיר שיטות בניה שונות, יבין בתשתיות של חשמל/אינסטלציה/מיזוג וכו', יכיר חידושים בתחומים השונים, יעמוד בקו אחד עם התקציב שהוגדר ועוד.

-ניסיון – חשוב מאוד שלאדריכל יהיה ניסיון בפרויקט הבנייה שאתם רוצים להוציא לפועל. לדוגמה, אם מדובר על תכנון של מבנה שנבנה בבניה קלה, אז תרצו לעבוד עם אדריכל שכבר ביצע בעבר תכנון לפרויקטים מסוג זה.

-כיוון עיצובי – אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מתחברים לקו העיצובי שמוצע על ידי האדריכל. לשם כך, עליכם לעבור על אתרי אינטרנט של אדריכלים ולצפות בתמונות בפרויקטים שהם היו שותפים להם וכך לראות שאכן אתם מתחברים לסגנון העיצוב. אגב, אפשר גם להגיע לישובים בהם האדריכל היה שותף לתכנון וכך לראות מקרוב את הסגנון והעיצוב של הבתים וגם לדבר עם בעלי הבית ולשאול האם היו מרוצים מתהליך התכנון מתחילתו ועד סופו.

-סימפטיות – אתם רוצים להיות בטוחים שהאדריכל שבחרתם יהיה שירותי, רגיש ושיהיה לכם חיבור טוב איתו. על כן, מומלץ לשוחח איתו בטלפון או להגיע לפגישת היכרות והכי חשוב מומלץ גם לבדוק המלצות ממליצים שאתם מכירים ושאתם סומכים על חוות דעתם. אגב, דירוג והמלצות אפשר גם למצוא ברשת.

-מחיר – אל תתפתו לבחור אדריכל רק על בסיס פרמטר המחיר. חשוב מאוד להתייחס לכל הפרמטרים שהוזכרו לעיל ולאחר מכן לקבל את ההחלטה הכי נכונה ומתאימה.

כמה עולים שירותיו של האדריכל?

המחיר יכול להשתנות בהתאם לסוג הפרויקט, אבל סדר הגודל נע בין שלושה עד חמישה אחוזים מהתקציב הכולל. אגב, מומלץ לבחור אדריכל שמציע גם שירות של עיצוב פנים וכך אפשר להוזיל עוד יותר את העלויות (שכן אתם לוקחים שני שירותים מאיש מקצוע אחד).

המאמר באדיבות א.ב.ד בניה קלה

/ 5.

מאמרים נוספים