כשהאדריכל בוחר את כריות הנוי – על אדריכלות, עיצוב פנים ומה שביניהם

אדריכלות פנים היא ההיבט המשלים לתכנון האדריכלי של הבית ומסיימת למעשה את תהליך הארוך שמתחיל בשרטוט הסקיצה הראשונית, עובר דרך בניית הבית ומסתיים בעיצוב החלל הפנימי שלו בהתאם לצרכים, לרצונות ולחלומות של בני הבית. למעשה הפן העיצובי הוא חלק בלתי נפרד מהסקיצה הראשונית, שכן האדריכל עצמו הוא זה שמפקח על כל שלב משלבי התכנון, הבנייה והעיצוב, והוא המנצח על התהליך כולו.

בשונה ממעצב פנים שאינו אדריכל ואינו מוסמך לשנות דבר במעטפת החיצונית של המבנה, אדריכל שהוא גם מעצב פנים יודע להתאים מראש את המבנה לעיצוב החלל הפנימי שישלים אותו ולמראה הסופי של הבית כולו.

התאמת החלל הפנימי למבנה החיצוני

אדריכל פנים מוביל את לקוחותיו יד ביד וצעד אחר צעד אל בית חלומותיהם. ראשית העבודה בפגישה אישית ובשיחה נעימה על הרצונות, החלומות והשאיפות של הלקוחות, בעלי הבית לעתיד. עם זאת אדריכל לא חייב ללוות את פרויקט הבניה מראשיתו. הוא יכול לפגוש את הדירה הישנה יחד איתכם ולהחזיר לה את עטרתה או לחלופין לשנות לחלוטין את אופיו של הבית הוותיק במושב ברוח המודרניזם. זה מה שיפה בליווי האדריכלי – אפשר לפגוש אותו בכל שלב ושלב בדרך להגשמת החלום אם זה בתכנון של בית החדש או בעת הכניסה לדירה הישנה והאהובה לקראת שיפור המראה המבני והעיצוב הפנימי שלה.

עיצוב קלאסי או מודרני?

גם עיצוב קלאסי וגם עיצוב מודרני – וכל מה שביניהם – יבטיחו את ההתאמה של המבנה לתוצר הסופי ולמראה החלל הפנימי. רהיטים שיתאימו לעיצוב הקלאסי המאופיין בקווים סימטריים, בגגות משופעים ובעיטורים הקלאסיים, יהיו רהיטים גדולים ורכים בסגנון וינטג' ובגוונים חמים. לעומת זאת רהיטים שיתאימו לעיצוב המודרני המאופיין בקווים נקיים א־סימטריים ונוטה לחללים פנימיים פתוחים, יהיו רהיטים במראה מגוון, מודרני, בשלל צבעים שעשויים להעשיר את מראה החדר בשובבות מפתיעה. ספות אירוח ומערכות סלון במראה מודרני שיעטרו את חדרי הבית יאתגרו את העיצוב המודרני בכללותו וכך יוסיפו לו וישלימו אותו.

החלל הציבורי, כריות הנוי ומה שביניהם

עיצוב חלל הפנים של הבית יתאים למבנה שלו. אם המבנה אינו מתאים לרצונותיהם ולחלומותיהם של בני הבית ואינו זורם עם האנרגיה של הבית, האדריכל יערוך שינויים מבניים כדי שהתוצר הסופי יהלום את המראה החיצוני והפנימי של הבית כאחד. הריהוט שיותאם לבית ישמש כחוט המגשר בין שאיפות בעלי הבית והחזון האדריכלי ובין העיצוב הפנימי. הרהיטים שיקשטו כל חדר וכל פינה ברחבי הבית יהיו חלק מהשאיפות ומהחזון, ומבנה החללים הפנימיים יאפשר ביצוע שינויים בריהוט בחלוף השנים בלי לפגוע באיכות עבודת העיצוב הראשונית.

אדריכל שהוא מעצב פנים

האדריכל מביא עימו לעבודת התכנון, הבנייה והעיצוב ניסיון המקצועי, מיומנות וגם את הטאץ' האישי שלו. ההתאמה בין המערכת הסלונית ובין התמונות המקשטות את קירות הסלון, בין המטבח שמייצג נופים קלאסיים או מודרניים ובין הכיסאות שמותאמים לו בשלמות – כל אלה משקפים את האופי המקצועי של האדריכל בהתאמה מושלמת לטעמם האישי של בעלי הבית. אין ספק שהשילוב המקצועי בין אדריכלות ובין עיצוב פנים הוא שילוב מתבקש, והוא יפיק את מֵרב התועלת לשני הצדדים, האדריכל ובעלי הבית – הלקוחות המאושרים.

/ 5.

מאמרים נוספים