מעצב פנים ואדריכל – מהם ההבדלים ביניהם ומתי מומלץ להיעזר בכל אחד מהם?

למרביתנו יש ידע בסיסי בכל הקשור לעולם הבנייה והעיצוב ועל כן, קל לנו ללכת לאיבוד.
אחת השאלות הפופולאריות היא האם יש הבדל בין מעצב פנים לאדריכל והתשובה היא חד משמעית – כן. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולהכיר את ההבדלים שיש בין שני אנשי המקצוע המשמעותיים האלה וכך עם הידע שתצברו, תוכלו לדעת שאתם בוחרים באיש המקצוע המתאים שיספק לכם את השירות הטוב ביותר.

האדריכל

איש מקצוע זה הוא בוגר תואר אקדמאי באדריכלות. יש לו הסמכה לתכנן בית מאפס. זאת בניגוד למעצב פנים שאין לו הסמכה לתכנן מבנה חדש. במסגרת תפקידו, האדריכל מגיש תכניות להיתר בניה לעירייה והוא גם דואג שתקבלו אחד כזה. מלבד זאת, הוא גם אחראי על תכנון השלד, על קבלת אישור ממהנדס, על הכנת תכנית קונסטרוקציה וכמו כן אחראי על החלק החיצוני של המבנה וכיצד זה ייראה מבחוץ. כאן נציין שחלק מהאדריכלים עוסקים גם  בתחום של עיצוב פנים והרווח כולו שלכם במידה ובחרתם אדריכל שיש לו ידע וניסיון גם בעיצוב פנים. 

מעצב פנים

איש מקצוע זה הוא בוגר תואר ראשון בעיצוב פנים או בוגר לימודי תעודה. במסגרת תפקידו, הוא נדרש לרדת לפרטים בכל הקשור לפנים הבית. הוא בודק עם הלקוחות את ההרגלים שלהם, אורח החיים, צרכים, העדפות וכו'. בהתאם לכל הנתונים שיש בידיו, הוא מתאים את תכנון הבית בדיוק אליהם. לדוגמה, על מנת לתכנן מטבח ופינת אוכל, מעצב הפנים ישאל כמה אנשים אוכלים בבית מדי יום וכמה בסופי שבוע או אם מדובר על תכנון של חדר אמבטיה, הוא ישאל מהי הצורה המועדפת – האם באמבטיה או במקלחון וכו'.

מה עוד עושה מעצב פנים במסגרת תפקידו?

הוא יכול לתכנן שיפוצים שונים כמו, שינוי חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר, ריצוף, ריהוט, תאורה, אבזור של הבית וכו'. כמו כן, הוא גם יכול לומר ללקוח את העלויות של השיפוצים הנדרשים, כמה זמן יימשך כל השיפוץ וכו'. יחד עם מעצב הפנים אפשר גם להגדיר את סגנון העיצוב ובהתאם לכך לדבר על הגוונים, החומרים ועל הפרקטיות.

מה זה מעצב הום סטיילינג?

כאן להבדיל ממעצב פנים שעוסק בשינויים ברמת המבנה, מעצב הום סטיילינג עוסק בהלבשת הבית. במידה והבית שלכם מוכן ואתם לא רוצים לעשות בו שיפוץ אבל כן רוצים לשדרג אותו, אז תוכלו להיעזר באיש מקצוע זה. הוא ידאג לרכוש איתכם ריהוט כמו, שולחן לסלון, סלון, מזנון, כונניות, כורסאות ועוד. כמו כן, הוא גם יעזור לכם בבחירת התאורה, הטפטים, הפרקטים, הגוונים לקירות ופריטי האקססוריז המתאימים. למעשה, הום סטיילנג הוא השלב האחרון בעבודת עיצוב הבית. ההמלצה היא לבחור מעצב פנים שעושה גם הום סטיילינג.

/ 5.

מאמרים נוספים