תכנון אדריכלי של מטבח

המטבח הוא החדר המרכזי והחשוב ביותר בכל בית. הוא משמש את הדיירים שעות רבות ולאורך כל יום במהלך השבוע. המטבח יכול להיות עטוף כולו בקירות או רק בחלקו. המטבח צריך לתת מענה מדויק לצרכים של המשתמשים בו. כך יוצא שהמטבח צריך להיות פונקציונלי וגם נעים ומעוצב.

אין ספק שבשנים אחרונות, ניתן לראות שיש המון שינויים בתחום עיצוב המטבחים ואם בעבר, המטבח היה חלל סגור, אז כיום המגמה שונה לגמרי וניתן לראות שהמטבח הוא חלל פתוח והוא משתלב עם חללים נוספים שיש בבית כמו, הסלון ופינת האוכל.

איך מעצבים ומתכננים נכון את המטבח?

קחו בחשבון שאפשר לתכנן וגם לעצב בכל סגנון שרק רוצים. על תהליך התכנון, ממונה האדריכל. איש מקצוע זה יתייחס לדרישות הדיירים וכמו כן יציע בהתאם רעיונות לתכנון המטבח וכל זאת על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, שיהיו לשביעות רצון הדיירים. תכנון אדריכלי הוא תהליך חשוב ומשמעותי והוא משלב נוחות וגם מראה ויופי. אגב, תכנון אדריכלי של המטבח, מבוצע ממש כמו כל תכנון אדריכלי לשאר חלקי הבית. במסגרת התהליך, נבחנים סגנונות וגם אפשרויות קיימות. האדריכל ישתף את הלקוח בטרדנים החמים בתחום עיצוב המטבחים, יאמר איזה פרמטרים מומלץ לשלב במרחב המטבח, חומרים מועדפים, אלמנטים של פרזול ועוד. בהמשך התהליך, האדירכל גם ימליץ על מיקום וגודל הארונות שיהיו במטבח, על החיפויים שאפשר לשלב, משטחי השיש וכמו כן יתייחס גם לנושא של תשתית החשמל והציוד שיהיה במטבח. כך בסופו של דבר, יהיה אפשר לצור מטבח שיהיה מתוכנן ומותאם לדיירים.

מהם שלבי העבודה שמתייחס אליהם האדריכל?

השלבים העיקריים כוללים את קביעת גודל המטבח וזאת בהתאם לגודל החלל המיועד לו, את מיקום האלמנטים שיהיו במטבח כמו המקרר, הכיור והכיריים וכמו כן את המיקום של ארונות המטבח ומכשירי החשמל. לאחר מכן, ממשיכים לשלב של בחירת משטחי עבודה מתאימים. יש לבדוק את הגודל ואת החומר ממנו יהיה מיוצר המשטח וכמו כן יש גם לקבוע את המיקום של פתרונות האחסון. הם כוללים התייחסות לכל הנושא של יצירת מזווה במטבח ואי למטבח הכולל ארונות ומגירות.
כל שלבי העבודה מובאים בסקיצה ראשונית שתהפוך עם הזמן גם לסקיצה הסופית וזאת במידה והכל מוסכם על הלקוח. לאחר מכן, מכן כאשר יש הסכמה, אפשר ליישם הכל ולהתקין את המטבח החדש. מטבח זה יהיה פונקציונאלי ומעוצב.

יישום התכנית האדריכלית על ידי חברת המטבחים

כאשר יש תכנית אדריכלית למטבח שהינה מוכנה, היא מועברת ישירות לחברת המטבחים שתבצע את עבודת הייצור וההתקנה של המטבח הנדרש. שימו לב, לפני שאתם בוחרים חברת מטבחים בחיפה, תל אביב או בכל מקום אחר בארץ, מומלץ לקרוא כמה שיותר המלצות וכך לבדוק האם הלקוחות אכן היו מרוצים מהשירות שקיבלו וגם מהמטבח עצמו. כמו כן, בדקו גם את המחירים המבוקשים. אל תתפתו למחירים זולים מדי. בסופו של דבר, אתם רוצים להשקיע במטבח איכותי שישרת אתכם לאורך שנים רבות.

/ 5.

מאמרים נוספים