מה חשוב לדעת על שילוב של שיש וקרמיקה במטבח מודרני

שיש היא אבן קשה שניתן ללטש כדי לתת לה מראה של משטח מבריק, מחוספס, מחורץ ועוד. לרוב שיש נמצא בגוונים שבין לבן לשמנת, אך יכול להיות גם אפור או שחור ובצבעים אחרים. אבן זו משמשת בדרך כלל לרצפות, קירות או משטחים במטבחים מודרניים.

שיש הוא קל לניקוי, עמיד בפני כתמים ומוסיף אלגנטיות לכל חלל. ויחד עם שיש, כדי לתת TOUCH עיצובי או TWIST בסגנון, אפשר לשלב קרמיקה. בדומה לשיש, גם קרמיקה מגיעה במגוון ומנעד נרחבים של סוגים, מרקמים, צבעים ואיכויות או מחירים. אם כך, בואו נדבר באמת על שילוב בין קרמיקה למטבח לבין שיש במטבחים מודרניים. הנה כל מה שצריך לדעת.

מה היא קרמיקה וכיצד משתלבת עם שיש?

קרמיקה למטבח היא חומר גלם העשוי, בין היתר, מחמר שנשרף בטמפרטורות גבוהות מה שהופך אותו לעמיד מאוד. תוך שהחמר נשאר קל ונקבובי מספיק לספיגת לחות, הוא למעשה מפתח יכולת עמידות מעולה בפני סדקים.

קרמיקה מגיעה בצבעים שונים, כאשר קרמיקה לבנה היא הנפוצה ביותר מכיוון שחרסיות החרס הללו מצריכות תהליך ייצור יחסית פשוט. אם כך, במילים אחרות, אנחנו בעצם מבינים שניתן לעצב את הבית באמצעות קרמיקה בתקציב ידידותי בהחלט. וזה גם רלוונטי לגבי שיש, שנחשב חומר גלם יחסי נגיש במחיר שלו. אמנם נכון שיש סוגי שיש מאוד יקרים ויוקרתיים, שעולים גם עשרות אלפי שקלים ויותר, אבל ניתן להשיג סוגי שיש יחסית פשוטים שנראים מעולה ובמחירים אטרקטיביים.

משטחי שיש פופולאריים במיוחד במטבח המודרני

משטחי שיש הם פופולריים ביותר במטבח המודרני. הם נמצאים לרוב במטבחים עכשוויים בשל המראה והמרקם היוקרתיים שלהם. עם זאת, יש דבר אחד שכדאי לדעת לפני שתחליטו אם ללכת עם משטחי שיש למטבח שלכם או לא. הטיפ הבא רלוונטי גם לגבי קרמיקה למטבח מחורצת:

מכיוון ששיש הוא לעיתים נקבובי או מחורץ, ייתכן שהוא לא החומר הטוב ביותר למטבח עם ילדים וחיות מחמד. כמו כן, אם אתם מבשלים המון ואולי אפילו מבשלים בצורה מבולגנת, לא בטוח ששיש נקבובי הוא הבחירה הנכונה לכם. עם הזמן, הוא פשוט יספוג עוד ועוד כתמים ולכלוכים.

מה עוד חשוב לדעת על שילוב של שיש וקרמיקה במטבח?

עוד חשוב לדעת, שיש וקרמיקה הם שני חומרים חשובים במטבח מודרני. ניתן להשתמש בהם יחד ליצירת מגוון אפקטים ועיצובים. ניתן לשלב אריחי קרמיקה עם ריצוף שיש או משטחים ליצירת מראה אלגנטי ומודרני.

כמו כן, רצפות אריחי קרמיקה מאפשרות דרך קלה לכסות את כל הפגמים בריצוף השיש. השילוב של שני החומרים יוצר אמירה ויזואלית חזקה הבולטת במטבח. השיש הלבן הנקי מנוגד לגווני האדמה החמים של אריחי קרמיקה, ויוצר ניגוד מדהים שבטוח ישמח את עין כל בעל בית.

/ 5.

מאמרים נוספים