עיצוב פנים מודרני

לכל אחד יש את ההעדפה שלו למראה הדירה או הבית שברשותו. יש המעדיפים את הסגנון הכפרי או הקלאסי ויש את אלו הרוצים שביתם יקרין מודרניות וחדשנות. במאמר זה נדון במאפייני העיצוב המודרני לבית, מה צריך לדעת עליו וכיצד יוצרים אותו בחללים שונים של הבית. אתם מוזמנים לקרוא.

עיצוב פנים מודרני

עולם עיצוב הבית כולל בתוכו סגנונות עיצוב שונים ואחד הפופולאריים ביותר הוא הסגנון המודרני. עיצוב פנים מודרני הוא סגנון המאופיין במראה נקי המבוסס על צורות גיאומטריות. הוא כולל קווים ישרים ונקיים ויצירה של איזון בין חומרים שונים, עם דגש על פונקציונאליות, פחות על קישוטיות, אך לא על חשבון אסתטיות ויוקרה. שילוב החומרים בעיצוב המודרני נעשה בצורתם הטבעית, עץ, זכוכית, בטון וכד'. 

תפיסה מוטעית לגבי עיצוב פנים מודרני היא שמדובר בסגנון מנוכר וקר, כי בהחלט ניתן ליצור תחושה ביתית וחמימה גם בעיצוב מודרני. עושים זאת באמצעות שימוש בחומרים המשדרים חמימות, למשל עץ. 

עץ אמנם מתקשר לסגנון עיצוב כפרי אולם כדי ליצור אווירה נעימה וחמימה ניתן לשלבו עם אלמנטים משלימים כגון תאורה שקועה או גופי תאורה חלקים, מדרגות מרחפות ומעקות זכוכית או כבלים  וכך ליצור מראה גיאומטרי מרחף, האופייני לסגנון זה. 

מבחינת גוונים, אפשר לבחור בצבעי מוקה, שמנת ואף גוונים של שחור ומעבר לכך, גם צבעים כמו לבן, אפור ומתכת.

עיצוב פנים מודרני
עיצוב פנים מודרני

מה צריך לדעת על הסגנון המודרני?

עיצוב פנים מודרני מעניק לבית סגנון ברמה גבוהה ואיכותית, לצד יוקרה וחדשנות.  תכנון אדריכלי מודרני יהיה מבוסס על איזון ופרופורציות עם שילוב של תחכום ופשטות. האסתטיקה מקרינה דיוק והאווירה הכללית תהיה הרמונית. גם כאשר פריט כלשהו בולט לעין, הוא ישתלב בעיצוב הכללי בצורה מושלמת ולא ישבור אותו באופן חסר פרופורציות. 

הרעיון הוא יצירת מראה בעל זרימה נעימה המשרה אווירה רגועה, באופן כזה שהחלל יראה רחב ידיים ונקי. העיצוב נעשה בצורה מדויקת כך שאין תחושת ריקנות או צפיפות. המראה הנקי ניכר בבחירת הפריטים כולם, החל מהריצוף, הריהוט, התאורה ועד הצבעים הנבחרים. 

עיצוב מודרני כולל חללים כמה שיותר פתוחים ותואמים המשלבים מספר פונקציות כמו פינת אוכל, מטבח והסלון. 

סגנון מודרני במטבח

ליצירת מראה מודרני במטבח חשוב לוותר על פיתוחים וקישוטים למיניהם של דלתות הארונות ולשמור על חזיתות נקיות וישרות. בנוסף, כדאי לוותר על ידיות רגילות ולשלב במקומן ידיות אינטגרליות בעלות נוכחות מועטת. 

הקווים הישרים יתבטאו גם בחיפויי הקיר וכדאי לכלול בהם חומרים מודגשים בצורה פשוטה כדי להימנע ממראה קר ונוקשה. לשם כך מומלץ גם לשלב אלמנטים עגולים בחלל, לדוגמא, גוף תאורה עגול.

ארונות רצוי לתכנן בגובה אפס עם הקיר כדי לצמצם חריגות וליצור כך מראה נקי. בנוסף, להיעזר בפתרונות אחסון פונקציונאליים כדי להימנע מפיזור פריטים מיותרים על גבי המשטחים. 

סגנון מודרני בסלון

לפי משרד אדריכלים המתמחה בתכנון בתים בסגנון חדשני ומודרני, אחת הדרכים ליצירת מראה מעניין  לסלון היא באמצעות חלוקה לאזורים לפי פונקציות שונות. לדוגמא, פינת ישיבה, פינת קפה וכד'. לאחר מכן ניתן להגדיר כל פינה באמצעות צורות גיאומטריות פשוטות, אפשר באמצעות הרהיטים עצמם.

כך יוצרים את האות ר' מהספות בפינת הישיבה, ממקמים שולחן קפה עגול או מרובע ומזנון המדיה יהיה בצורה מלבנית מאורכת. בצורה כזו מתקבל איזון בין החללים השונים והצורות המגדירות אותם ויוצרות קומפוזיציה גיאומטרית מעניינת.

ליצירת איזון בין הצורות הגיאומטריות מומלץ לשלב חומרים שונים בצבעים רכים כדי לשמור על מראה נעים וזמין. 

/ 5.

מאמרים נוספים