הכלים הנדרשים להיות אדריכל מקצועי

אם יוצא לכם  להסתכל על בתים וחושבים שמשהו לא בסדר, מסתכלים על מבנים ציבוריים וחושבים שהייתם יכולים לעשות את זה בצורה אחרת, ייתכן מאוד שיתאים לכם מקצוע האדריכלות. אדריכלות הוא מקצוע אשר משלב בין יצירתיות, אנליטיות ודמיון. לכן, הוא מתאים לטיפוסים מדעיים, חקרניים ואומנותיים. כמובן שצריך להיות גם טיפוס ויזואלי, צריכה להיות לאדם עין טובה והוא צריך לדעת לשלב בין מעשיות ליצירתיות.

איזה לימודים צריך לעבוד בכדי לעסוק באדריכלות ועיצוב פנים?

בכדי לעסוק באדריכלות ועיצוב פנים ניתן ללמוד לתואר באדריכלות או שניתן ללמוד לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. אחד ההבדלים העיקריים בין שני נושאי הלימוד הללו הוא משך הלימודים. במסלול ללימודי אדריכלות לתואר ראשון הלימודים יימשכו כ5 שנים ובסיום הלימודים יהיה צורך לעבור התמחות של שנה ולעבוד 3 שנים נוספת תחת ההשגחה וההדרכה של אדריכל מנוסה ובעל ותק בתחום. לעומת זאת, מסלול של הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים הוא  מסלול שבו יש להשקיע כ 3 שנים בלבד של לימודים.

מבחינת התכנים של הלימודים, מסלול הלימודים לתואר ראשון באדריכלות יהיה מעמיק יותר ויהיה משקל גדול יותר לנושאים מתחום המדעים כגון: פיזיקה, מתמטיקה ועוד. אם אתם פחות מתחברים לנושאים מתחום המדעים או לקורסים ברמה גבוהה במתמטיקה, המסלול להנדסאי אדריכלות עיצוב פנים יותר יתאים לכם.  חשוב לדעת כי נושאי הלימוד די זהים בשני המסלולים, אך במסלול הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים אפשר לרכוש ידע מקיף ומעמיק וכן לקבל ארגז כלים שימושי בתחום עיצוב הפנים.

תעסוקה לבוגרי לימודי אדריכלות

מרבית הבוגרים של לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים או לימודי אדריכלות לתואר ראשון יבחרו להשתלב בתחילה כשכירים בחברות שונות המציעות שירותי אדריכלות. במסגרת עבודתם בחברות הללו הם יציעו את שירותי האדריכלות שלהם בפרויקטים של החברה שבה הם עובדים. לא מעט מאותם בוגרים שואפים בשלב מסוים להקים עסק עצמאי בתחום אדריכלות ולספק את שירותיהם בתחום לכל לקוח שיבחר בהם. ישנם בוגרים שיבחרו להשתלב במשרדי אדריכלות ועיצוב פרטיים במערכת הציבורית וכן, בתכנון העירוני. לא פעם הם ישתלבו בעבודות של הוראה ומחקר. יש כיוונים רבים לתעסוקה רלוונטית שבהם יכולים להשתלב בוגרי לימודי אדריכלות וכל אחד יכול לבחור את התחום וסגנון העבודה שהוא הכי מתחבר אליו.

נושאי לימוד באדריכלות

מגמת אדריכלות בלימודים נוגעת בחומר רחב היקף הנוגע לתחום. הלימודים יכלול ידע תיאורטי מקיף מאוד וכן מיומנויות מעשיות הנדרשות לצורך תכנון איכותי ויעיל של מבנים. התלמידים ילמדו את כלל התיאוריות המקובלות בתחום ויוכשרו ליישם את התיאוריות הללו בפועל. תחום האדריכלות הוא ללא ספק תחום רחב והוא כולל התמחויות רבות כגון: אדריכלות נוף, אדריכלות ועיצוב מבנים, תכנון ערים, אדריכלות פנים ועוד.

בין הקורסים הנלמדים בתואר ניתן למצוא: עיצוב פנים, תכנון ערים, פנג שואי, תכנון כבישים, עיצוב הבית וסביבת המגורים, בינוי ערים, גיאומטריה תיאורטית, חומרי בניין, תולדות האדריכלות, טכנולוגיה של הבנייה, פיזיקה, ארכיטקטורה של מבנים, הקמת מבני ציבור, חישוב סטטי ותכנון הנדסי, הנדסת אנוש, המחשבה החזותית, תכנון באמצעות מחשב, מערכת המבנה, תחיקת הבנייה והבטיחות ועוד מגוון נושאים שמטרתם היא להכשיר את הלומד בתחום זה.

/ 5.

מאמרים נוספים