איך מתחילים לתכנן ולבנות בית?

בניית בית כוללת שלבים רבים ומורכבים, החל מאיסוף ההון הנדרש עבור הבית, דרך תכנון הבית ועד לביצוע, עבודות הגמר, השלמות בנייה ובתום התהליך כולו הכניסה המיוחלת לבית. ניתן לומר כי תהליך בניית בית מתחלק לשני חלקים עיקריים: השלב הראשון הוא שלב התכנון שבו יהיו מעורבים בעלי מקצוע כגון: אדריכל, מהנדס, מתכנן חשמל, מהנדס אינסטלציה, יועץ קרקע, יועץ מיזוג, מעצב פנים ועוד. השלב המדובר כולל גם קבלת היתר בנייה מול הרשויות. השלב השני הוא הביצוע שבו יהיו מעורבים בעלי מקצוע שונים כגון: קבלן עבודות עפר, קבלן שלד, מומחה איטום, איש אינסטלציה, טייח, צבעי, מתקין מערכות מיזוג ועוד. השלב המדובר כולל קבלה של טפסי אישור לאכלוס לאחר בדיקה כי הבית עומד בכל הדרישות המינימליות של הרשויות.

שלבים בבניית בית פרטי

השלבים השונים בבניית בית פרטי הם:

ראשית כל, יש להגדיר את ההון העצמי שאתם יכולים להקדיש עבור רכישת הבית. שנית, אם אין לכם שטח לבנייה, יש להכניס בשלב הזה לתקציב את עלות רכישת הקרקע. בשלב הבא, אם אין לכם מספיק הון עצמי להליך כולו, תדרשו לקבל אישור עקרוני למשכנתא. משכנתא לבניית בית דומה לרוב למשכנתאות רגילות, אלא שאת כספי ההלוואה במקרה הזה יקבל האדם בהתאם להתקדמות הבנייה ובהתאם להעמדת בטחונות חדשים בכל שלב.

בשלב הבא יש צורך לגייס אנשי מקצוע שינהלו את הבנייה וכן, יש צורך למצוא אדריכל וכן מהנדס אשר יכינו עבורם את תוכניות הבנייה ויגישו בקשה להיתר בנייה בפועל על בסיס התוכניות שהוכנו. מדובר על שלב חשוב מאוד להשלמת הבנייה.

בשלב הבא יש ליצוק את היסודות של הבית ולבנות את השלד אשר מורכב מבטון מזוין וחייב לעמוד בתקן הבנייה הישראלי. השלב המדובר כולל את עמודי התווך, המקלט וכל בסיס אחר שמטרתו היא לשאת את משקל הבית ולשמור על בטיחותו בזמן רעידת אדמה ומקרי חירום אחרים.

בשלב הבא יש לבחור קבלן גמר לצורך השלמות ובנייה. קבלן גמר יבחר את אנשי המקצוע הנכונים לעבודות חשובות ביותר כגון: מומחה איטום אשר יהיה אחראי על איטום איכותי לבית כולו וזאת בכדי שלא תהיה חדירה של מים למבנה משום סיבה.

בשלב הבא יש צורך לעסוק בעיצוב הפנים של הבית כאשר האדריכל הוא זה שמכין את תכנית עיצוב הפנים בהתאם לצרכים ולרצונות של בעל הבית. בנוסף לכך יש לרכוש רהיטים ואביזרים אשר מתאימים לעיצוב החללים החדשים אשר קיימים בבית החדש ואולי לא היו בדירה או בבית הקודמים.

שלב אחרון וחשוב ביותר הוא לקבל היתר אכלוס שהוא טופס 4. לאחר שכל אנשי המקצוע סיימו את עבודתם, יש להגיש בקשה לקבל אישור אכלוס לדירה. מדובר על מסמך אשר מאשר כי הבית נבנה על פי תוכניות בנייה ובהתאם לתוכניות של הרשות המקומית. מלבד זאת לאחר שמקבלים אישור אכלוס טופס 4 יש לחבר את הבית לרשת החשמל ולשאר התשתיות.

/ 5.

מאמרים נוספים