אדריכל, מעצב פנים או מלביש בתים? איך לבחור את המקצוען המתאים?

אדריכלים ומעצבי פנים ממלאים תפקיד חשוב בתהליך תכנון ועיצוב של בתים ובנייתם, אך יש להם תחומי התמחות שונים ואחריות מוגדרת. אדריכל יכול לעסוק גם בעיצוב פנים אך מעצב פנים אינם יכול לעסוק באדריכלות אם הוא לא הוכשר והוסמך לכך. ולכן אם תהליך עיצוב הבית כולל שינויים מבניים, יש להתייעץ עם אדריכל שהוא גם מעצב פנים. אך אם תהליך עיצוב הבית אינו כולל שינויים מבניים, אפשר להיעזר במעצבי פנים או במלבישי בתים. כך תבחרו את המקצוען המתאים.

מתי צריך להתייעץ עם אדריכל?

אדריכלים מוסמכים לתכנן מבנים חדשים ולערוך שינויים מבניים בחללים חיצוניים ופנימיים של מבנים קיימים. בתהליך העבודה שלהם הם נפגשים עם הלקוחות, מבינים את הצרכים שלהם, לומדים על הרצונות ועל ההעדפות שלהם ומשרטטים תוכנית אדריכלית שמביאה בחשבון חוקי בנייה, שלמות מבנית, פונקציונליות ואסתטיקה. אדריכלים מפקחים על תהליכי בנייה ושיפוצים ומוודאים שקבלני הבנייה ממלאים את הוראותיהם ועובדים לפי התוכנית האדריכלית. כדאי להתייעץ עם אדריכלים אם רוצים לבנות בית חדש או אם רוצים ליישם שינויים מבניים בבית קיים.

מתי צריך להתייעץ עם מעצב פנים?

מעצבי פנים מתמחים בעיצוב חללים פנימיים של בתים ובארגון מחודש של חדרי השינה, הסלון, המטבח וחדרי רחצה. הם עובדים עם הלקוחות כדי ליצור בבית סגנון מגובש ואווירה שמשקפת את טעמם ואת אורחות חייהם. מעצבי פנים בוחרים רהיטים, מתאימים לחלונות וילונות של חנות וילונות בנתניה, בוחרים גופי תאורה, ממליצים על רהיטים חדשים וכן על אביזרי נוי ופריטי קישוט כדי ליצור חלל פונקציונלי ואסתטי. מעצבי פנים אינם יכולים לתכנן שינויים מבניים, אם כי הם יכולים להמליץ על שבירת קירות שאינם קירות תמך, לאחר התייעצות עם אדריכל או מהנדס. כדאי להתייעץ עם מעצבי פנים אם רוצים לשנות את הסגנון העיצובי בבית ולשדרג את החללים הפנימיים שלו.

מתי צריך להתייעץ עם מלבישי בתים?

מלבישי בתים הם אנשי מקצוע שמתמחים ב־HOME STAGING – בסידור בתים לקראת הצגתם לשוכרים או לקונים פוטנציאלים. מלבישי בתים משדרגים את החזות של החללים הפנימיים בבתים ישנים. הם יוצרים מצג ביתי, חמים ומזמין כדי להדגיש את התכונות החיוביות של הבית ולעזור לשוכרים או לקונים פוטנציאלים לדמיין את עצמם גרים בבית ולקבל החלטה במהירות. כדאי להתייעץ עם מלבישי בתים אם רוצים להציע נכס ישן להשכרה או למכירה ורוצים למשוך קונים פוטנציאלים.

איזה בעל מקצוע מתאים לכם?

את בעל המקצוע המתאים כדאי לבחור רק לאחר שהפרויקט הוגדר. אם בכוונתכם לבנות בית חדש או לשפץ בית ישן, דברו עם אדריכל מקצועי, מנוסה ומיומן. אם בכוונתכם לעצב את החללים הפנימיים בבית ולשדרג את הסגנון העיצובי שלו, דברו עם מעצב פנים. ואם יש לכם נכס ישן שאתם רוצים להשכיר או למכור, דברו עם מלביש בתים. אפשר כמובן להתייעץ גם עם אדריכל וגם עם מעצב פנים כדי להבטיח שעיצוב הבית יהיה יעיל ופרקטי ויענה על הצרכים שלכם. שני בעלי המקצוע יכולים לעבוד יחד כדי ליצור חלל הרמוני ומושך שעונה על כל הצרכים שלכם.

/ 5.

מאמרים נוספים