כיצד לתכנן סביבת עבודה בהייטק?

מגפת הקורונה שינתה הרבה דברים בשוק העבודה, אבל אין ספק שהמעבר לעבודה מרחוק הוא אחד המרכזיים והמשמעותיים. במציאות שאין בה כל בעיה לעבוד מהבית, המשרד צריך להיות מקום הרבה יותר מתוחכם ומושך כדי להיות אטרקטיבי. אז איך הופכים את חלל העבודה לחוויה יום יומית? בכתבה שלפניכם אנחנו הולכים לתת לכם כמה רעיונות שעוזרים לחשוב הרחק מחוץ לקופסה.

דאגו לנוחות של העובדים

הנוחות של העובדים במקום העבודה הייתה מאז ומתמיד אחד הגורמים המשפיעים ביותר על התפוקה הסופית. עובדה זו היא נכונה היום פי כמה וכמה, היות ועבודה מהבית הפכה להיות הרבה יותר מקובלת. בעידן של אחרי הקורונה, תכנון משרדים צריך להיעשות בחכמה, שכן המשרד "מתחרה" במקום הנוח ביותר עבור העובד: הבית שלו. 

ריהוט מודולרי

ריהוט מודולרי הוא דרך מצוינת להעניק נוחות גדולה יותר עבור כל עובד, בעיקר במשרדים שאין בהם עמדות עבודה אישיות קבועות. שולחנות שאפשר לשנות להם את הגובה, כסאות ארגונומיים, מנורות ניתנות לעמעום, ועוד – כל אלו יכולים להפוך את המשרד למקום שהעובדים ירצו להגיע אליו.

עודדו שיתופי פעולה

תעשיית ההייטק מתאפיינת בהרבה שיתופי פעולה, חשיבה משותפת והפריה הדדית של הצוותים השונים. לכן, כשמתכננים את איזור העבודה, יש לבנות אותה בצורה שגם תיתן לכל עובד מרחב פרטי המאפשר ריכוז ומונע הסחות דעת, אך גם מאפשר תקשורת ושיח כשרוצים בכך. הנה שני רעיונות לאיך עושים את זה.

דלתות ומחיצות זכוכית

שימוש במשטחי זכוכית גדולים הוא פופולרי מאוד במשרדי הייטק, ולא בכדי. הזכוכית יוצרת תחושה של פרטיות ובידוד מרעשים מצד אחד, ומאידך מעניקה לחלל העבודה תחושה של פתיחות ושקיפות. תחושות אלו מעודדות שיח הדדי פורה ועבודה משותפת.

מרחבי עבודה משותפים

מלבד העמדות האישיות אשר מיועדות לכל עובד בנפרד, יש ליצור בזמן תכנון המשרד גם חללי עבודה משותפים. אלו יכולים להיות חדרי ישיבות, אזורי חשיבה, ועוד – השתמשו ביד הדמיון הטובה עליכם. העיקר הוא שהחלל יעודד חשיבה משותפת ושיחה בין כל הנוכחים.

אל תוותרו על חללי פנאי

חללי פנאי אולי נראים כמו מותרות, אבל האמת שהם אחד הדברים החשובים ביותר, אשר יכולים להשפיע בעשרות אחוזים על תפוקת העבודה במשרד שלכם. ההפסקות הן הזמנים בהם אנחנו מחדשים כוחות, מרעננים את המוח, ומפנים מקום לרעיונות חדשים – וחלל הפנאי הם המקום שבו כל זה אמור לקרות. חלל פנאי יכול להיות אזור כושר, אזור משחקים, מטבח, פינת קפה או אפילו ספרייה. העיקר הוא שהעובדים יוכלו לנקות את הראש ולחזור רעננים.

היעזרו במומחים 

תכנון סביבת עבודה בהייטק הוא לא דבר של מה בכך. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון, והציפיות של העובדים – כמו שאתם בטח יודעים – הן גבוהות מאוד. לכן, כדאי להיעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיעשו עבורכם תכנון אדריכלי ועיצוב פנים ברמה הגבוהה ביותר, בהתאם למאפיינים והצרכים הספציפיים של החברה שלכם.

משרד בחברת הייטק WEBBING
עיצוב משרד של שירי פרץ אדריכלים לחברת ההייטק webbing

תכנון סביבת עבודה עם משרד אדריכלים שירי פרץ

אנחנו במשרד האדריכלים שירי פרץ נשמח לעמוד לרשותכם בכל פרויקט של תכנון ובנייה. המשרד קיים כבר משנת 2006, ובצוות האדריכלים שלנו חברים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, לכולם בין עשור לשני עשורים של ניסיון. העיקרון המוביל אותנו הוא שירות מצויין והקשבה מעמיקה לצרכים ולרצונות של לקוחותינו, כך שהתוצאה המתקבלת עולה על כל הציפיות. צרו איתנו קשר דרך האתר לפרטים נוספים.

/ 5.

מאמרים נוספים